Lin briefly shared, for the first time, just a few of the results from the Optimus study. One interesting finding was that showing a red message about negative behavior during the loading screen lead to a much larger decrease in toxic behaviors (in terms of attitude displays, abuse, and offensive language) than did the exact same message in a white font. Additionally, showing a blue message about positive, cooperative behavior during the loading screen also lead to a decrease in a negative behavior, while no effect was observed for the same message in white. And, interestingly, when the question “Who will be the most sportsmanlike?” (a positive behavior message) was presented in red, the toxic behavior metrics actually all increased.
Eine gute Zusammenfassung samt weiterführenden Informationen über Riots Bemühungen, bei League of Legends das Spielerverhalten in positive Bahnen zu lenken. Besonders seit dem Honor-System (man kann Spieler nach dem Spiel für gutes Verhalten Auszeichnungen geben) fühlt sich das Spiel größtenteils wesentlich angenehmer an.
Auf den Gedanken, dass hinter den Farben der Ladebildschirmmeldungen experimentelle Ergebnisse stecken könnten, bin ich allerdings bisher nicht gekommen.
onli blogging am : Vortrag: Wie LoL für besseres Spielerverhalten sorgt
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